„Boutique hotel“ – kas tai?
Visi turistai turi tam tikrą idėją, kaip turėtų atrodyti „Namie toli nuo namų“. O keliaujantys dažnai įsivaizduoja, kad visi viešbučiai yra panašūs vienas į kitą. O aš noriu kažko ypatingo, naminio ir jaukaus. Daug maloniau apsistoti gražiame ir patogiame viešbučio kambaryje su vaizdu į miestą arba upę.
Truputis istorijos. Pirmieji gyvenamieji butikai pasirodė 80-aisiais didžiuosiuose Anglijos ir Amerikos miestuose. Jie išsiskyrė ypatinga atmosfera, teminiais kambariais ir originaliu aptarnavimu.
Terminą „boutique hotel“ 1984 m. sukūrė amerikiečių verslininkas Stevenas Rubbelis savo viešbučiui „Morgan“ Londone, kuris išsiskyrė savo dizainu ir vieta. Nuo to laiko mini viešbučių labai padaugėjo, jų atsirado visuose pasaulio kampeliuose. Didelis tokio būsto populiarumas paskatino daugelį viešbučių savininkų paversti viešbučius „Boutique“. Savininkai negailestingai pakeitė nusistovėjusių taisyklių koncepciją, pasikvietė žinomus dizainerius ir savo viešbučius pavertė elitiniais boutique viešbučiais. Vėliau „Boutique Hotel“ sąvoka įgavo patobulintą prasmę.
Kas yra boutique viešbutis.
Sąvokos „boutique hotel“ reikšmė visame pasaulyje jau seniai siejama su prabangiu apgyvendinimu viešbučiuose. Tokie mini viešbučiai turi unikalų kiekvieno kambario dizainą ir dažnai yra senuose, gerai restauruotuose pastatuose. Nepaisant to, jie skiriasi individualia prabanga ir dizaino originalumu. Ką reiškia boutique hotel: oficialus apibrėžimas – mažas viešbutis su 10-100 kambarių, kurio dizainas nėra pagrįstas vienu stiliumi. Tačiau vidutinis butikinių viešbučių kambarių skaičius dažnai neviršija dvidešimties, vadinasi, tai ramios jaukios vietos, kuriose nebus štampuoto aptarnavimo ir įtartinų svečių. Boutique viešbučiai miestų centruose šiandien yra populiarumo viršūnėje, išsiskiria aukštomis lubomis, dideliais langais ir išskirtiniu interjeru. Kambariuose yra viskas, ko reikia, aptarnavimas ne prastesnis, o netgi geresnis nei įprastuose viešbučiuose. Mažai kambarių, mažai svečių, todėl aptarnaujančiam personalui lengviau skirti individualų dėmesį kiekvienam klientui.
Kuo boutique viešbutis skiriasi nuo įprastų viešbučių?
Iš tikrųjų boutique viešbučių samprata nesibaigia senais dvarais ar restauruotais devintojo dešimtmečio pastatais. Pasaulinėje svetingumo industrijoje „butikų“ galima rasti pačiose neįtikimiausiose vietose, pavyzdžiui, lėktuvų angare, buvusioje bibliotekoje ar seniai uždarytoje tekstilės gamykloje. Pagrindinis skirtumas – drąsūs sprendimai ir būsto temos. Taip, boutique viešbučiai dažnai būna teminiai, jie vienija, galima sakyti, interesų grupes: madą, meną, kosmosą, aukštąsias technologijas – kaip sugalvoja savininkas. Dėl savo išskirtinumo „boutique“ kambariai ne visada yra vienodi ir tokio paties tipo, kaip įprastuose viešbučiuose. Galite persikelti į visiškai kitokias patalpas, kur bus skirtingos užuolaidos, skirtingos sofos ir sienų spalvos. Butiko statusas byloja, kad čia kiekvienas klientas yra ilgai lauktas ir vertingas, o erdvė neprisotinta poilsio zonomis. Kambariai suprojektuoti individualiai, atsižvelgiant į viešbučio stilių, tai yra, nėra vienodų kambarių, kad pasiturintis svečias gautų išskirtinį interjerą, skirtingai nei kaimyninis. Taigi viešbučio savininkai pabrėžia pagarbą turtingiems klientams.
Skirtumas tarp boutique viešbučio ir kitų viešbučių.
Be dizaino ir vietos, tokie viešbučiai išsiskiria konfidencialumu apie savo svečius. Personalas atrenkamas pagal griežtą politiką, pasirašoma neatskleidimo sutartis dėl informacijos, išgirstos tarp viešbučio sienų. Todėl tokie viešbučiai yra labai populiarūs tarp šou verslo žvaigždžių, politikų ir verslo žmonių.
Kokias paslaugas boutique viešbučiai teikia savo klientams?
Visų pirma, tai komfortas ir slaptumas. Antra, vadovo pasiekiamumas 24 valandas per parą. Trečia, nedidelis teminis restoranas, dažnai su autoriniu meniu ir visą parą teikiama kambarių tarnyba. Be autorinio meniu, klientas gali asmeniškai užsisakyti patiekalą, kurio meniu nėra. Ketvirta, SPA salonas, kuris taip pat teikia paslaugas bet kuriuo paros metu.
Kaip išsirinkti ir kiek žvaigždžių turėtų būti?
Priešingai vyraujančiai nuomonei apie žvaigždučių skyrimą viešbučiams, „boutique“ gradacija a priori byloja apie aukštą paslaugų kokybę. Todėl tokių ženklų buvimas yra tik rinkodaros triukas.
Renkantis boutique viešbutį nėra tiek daug kriterijų. Artimiausias dizaino stilius, vieta ir kaina, kuri negali būti pigi ir paprastų viešbučių lygio. Jau vien dėl to, kad interjere naudojami geri baldai, dažnai gaminami ribotais kiekiais, kokybiška tekstilė ir indai. Be to, skiriasi ir į patalpą tiekiamos asmeninės higienos priemonės, valymo priemonės (be fosfatų, bekvapės). Greita techninė pagalba ir priežiūra, kambariai labai dažnai be televizoriaus, yra įrengtos garso sistemos, kavos aparatai, židiniai ir kt.
Kuo dar ypatingi boutique viešbučiai? Pastebėtina, kad apsaugos tarnyba dirba dar prieš viešbučio duris, o renkantis personalą ypatingas dėmesys skiriamas ne tik profesinėms, bet ir asmeninėms savybėms. Patekti į viešbutį tiesiog nepavyks, tik turint dokumentus. Gyventi boutique viešbutyje verta, tai ypatingas subtilus prabangos ir aristokratijos žavesys, verta patirti šio „uždaro klubo“ ypatybes ir privilegijas.
Kuo gi išsiskiria boutique viešbučiai: komfortas ir tyla, individualizuota paslauga, unikalus ir drąsus kambario dizainas, visiškas privatumas, paskutinis punktas yra svarbus daugumai turtingų svečių. Svarbus susitikimas, atotrūkis nuo kitų ar tiesiog gilus kokybiškas miegas – visa tai įmanoma boutique viešbučiuose. Butikinį viešbutį galima rasti bet kurioje miesto vietoje – tiek gyvenamajame rajone, tiek judriame turistiniame rajone…